Herken je dit? Je ontvangt, verwerkt en verstuurt informatie op veel verschillende manieren. Je hebt mail, Teams, app en documenten en gegevens in diverse applicaties. Veel van deze informatie is belangrijk en jíj bent verantwoordelijk voor het goed beheren daarvan. Maar hoe doe je dat? Wat moet je bewaren? Wat mag weg? En hoe zorg je dat je altijd terug kunt vinden wat je nodig hebt?
Veel ambtenaren worstelen met deze vragen. In deze workshop krijg je antwoorden. In vogelvlucht behandelen we:
wat grip op informatie betekent en waarom we informatie op orde willen hebben
met welke regelgeving we te maken hebben
hoe samengewerkt kan worden aan het informatiebeheer.
Na deze workshop
heb je inzicht in jouw rol bij goed informatiebeheer
weet je wat er van jou wordt verwacht en waarom dat belangrijk is
kun je orde aanbrengen in je dagelijkse informatiestroom
kun je informatie veilig, toegankelijk en volgens de regels opslaan.
Na afloop weet je dat informatiebeheer niet iets is van het archief of ICT. Het gaat over jouw werk!
De workshop is voor ambtenaren die in hun werk veel informatie verwerken en behoefte hebben aan duidelijkheid en praktische handvatten. Deze workshop is relevant voor iedereen – of je nu beleidsadviseur, projectleider, behandelaar of teamondersteuner bent.